"Jag tar hans hand och håller fast, gör mig redo för kamerorna och fruktar den stund när jag slutligen måste släppa taget."

Imorgon så fyller jag 16 somrar. Somrar, sådär som dom som sökte brevvänner i kamratposten skrev. Min födelsedag brukar betyda att sommaren snart är slut, att luften kommer bli klarare och nätterna mörkare. Min sommar har nog varit rätt fin, även om jag knappt har gjort någonting. Jag har fått brunbrända ben, sömnlösa nätter, knäsvaga kyssar, många fina vänner, nya erfarenheter, ett par ögon att drunkna i och drömmar uppfyllda. Mitt i allt det fina så har jag dock lurat mig själv. Jag har blundat för knuten jag har slagit på mig själv och bara intalat mig själv att jag är tillräckligt stark för att få upp den igen. Fat chance. På lördag så flyr han stan och lämnar mig här, ordlös. Allt jag någonsin ville säga lämnas osagt. Men imorgon så fyller jag som sagt år. Kvällen ska innehålla värkande fötter, tomma glas, fina vänner, och i mitt huvud ska alla tankar bara få passera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0